laupäev, 21. juuni 2014

Veidi niisama plàma ka.

Liiklusest

Kòik teavad, et lòunamaa liiklus on hullumeelne- pidev signaalitamine, autode kinniparkimine, liikluses on vàhe autosid, mis on mòlkimata. Aga hoopis iseasi on sattudaise selle hullumeelsuse keskele sòiduautos, mille roolis istub itaallane (tòe huvides peab siiski mainima, et mitte itaallane, vaid sard). Jaa, on olemas kòik vidinad, mis peaks liiklust korraldama, nagu foorid, liiklusmàrgid, jooned maas ning vaatamata kòigele, usume me, et neil on isegi liikluseeskiri olemas! ...aga tegelikult on kòik eelmainitu pigem tànavate kaunistamiseks ja eeskirja olemasolus pole me  siiski pàris kindlad.
Kui meid lennujaamast peale korjati, ei jàànud muud ùle, kui lòdvestuda ja nautida seda "imelist 3D elamust": gaasi-gaasi, pidur, signaal, veel signaali, gaasi- pidurit, gaasi- signaali jne. Keeratakse, vahele pressitakse ning m**da sòidetakse sellistes kohtades ja situatsioonides, mille peale eestlane ei suudaks isegi parima fantaasia juures tulla. Peale liikluses "ùlbitsemist" antakse kùll signaali, aga ei kurje nàgusid, ega pùstitòstetud keskmisi sòrmi.
Linnast vàljas... Kui enne linnast teele asumist kùsisime Elisalt, et kaua vòtab aega kohale jòudmine, vastati, et kui kiiresti sòita, siis umbestund kuni poolteist, kui aeglaselt, siis ehk veidi ùle poolteise tunni. Meil làks aega pea 2 tundi. Kiirus oli pea kogu reisi vàltel 140 km/h, kaasaarvatud, kui teeserva kaunistama pandud ùmmarguste "làtakate" peale oli kirjutatud 70, 80 vòi 110. Kiirus vòeti maha, kui keegi uimane otsustas 110 alas 120-ga venida ning kui enne talu juurde viivale kùlateele keeramist bensiinijaamast làbi kàisime.
Aga vaatamata liikluse nàrvilisusele, see toimib ning isegi ùllatavalt hàsti. Neile, kes ùtlevad, et Eestis pole mingit liikluskultuuri, soovitaks tulla siia sòitma, kindlasti aravamus muutub.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar